Het was ook nuttig om weer even te oefenen met een paar concrete lessen Beeldende Vorming, waarbij een beeldend probleem geformuleerd moet worden. We moeten eraan blijven werken dat beeldende vorming uit de stigmatiserende hoek van 'frobelen' en 'knutselen' komt. Het helpt als je lessen ontwerpt die van een goed niveau zijn (en goed doordacht met een onwerpprobleem).
Niet heel inhoudelijk maar wel een zwakte waar ik aan moet blijven werken, is mijn klunzigheid op het gebied van Blogs maken, plaatjes invoegen en PowerPoints in elkaar zetten. Het is frustrerend om buitensporig veel tijd kwijt te zijn aan de vormgeving en opmaak van de digitale documenten die je gebruikt. Het feit dat je deze opdracht in dit format moest maken is uiteindelijk wel goed geweest. Zo moet je je wel verdiepen in deze digitale wereld en blijf je up-to-date.
Tenslotte heb ik veel plezier gehad in de verdieping in de film zelf. Ik had geen idee wat er allemaal bij komt kijken om een animatiefilm te maken; hoeveel onderzoek de makers doen, etc. Heel, heel leuk om me in te verdiepen. Het heeft me veel meer tijd gekost dan noodzakelijk was voor de opdracht, maar ik heb veel op internet gezocht en gevonden over UP.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten