zondag 27 maart 2011

Belichting

Met de belichting wordt in de film heel wat gespeeld. Allereerst versterkt het lichtgebruik de gemoedstoestand van Carl. Wanneer hij vrolijk is, worden er ook felle kleuren gebruikt. Als Carl minder gelukkig is, worden de kleuren ook valer en meer eentonig. Hieronder zie je steeds dezelfde huiskamer. Maar door verschillende belichting roept het steeds andere emoties op.






Een ander voorbeeld waarbij de emotie van Carl wordt versterkt, is het moment waarop Carl bijna zijn huis kwijtraakt doordat Muntz het huis in de brand probeert te steken. Carl heeft het helemaal gehad en is erg boos. Vervolgens zie je Carl lopen met het huis aan de lijn tijdens een boosaardige zonsopgang. De lijn van Russel is op dit moment los.

1 opmerking:

  1. Aan de belichting van deze film is inderdaad aandacht besteed. Eén van de meest treffende voorbeelden vind ik de scène waar Carl alleen in zijn tweepersoonsbed wakker wordt, zonder zijn Ellie. De zon schijnt op de 'lege' plek van de overleden Ellie. Carls 'zonnetje' is niet meer, de scène roept emoties op, prachtig hoe ze dat zonlicht hebben gemaakt in deze animatiefilm.
    Richard,er staan al treffende beelden van de belichting op deze site, maar wil jij kijken of het lukt om een afbeelding vandie 'bedscène'op ons weblog te plaatsen ?

    BeantwoordenVerwijderen