Ik heb weer even wat onderzoek gedaan; zoals een van jullie al eerder berichtte, is de muziek belangrijk in de weerspiegeling van de emoties van Carl, Ellie en de andere personages.
Ook kleurgebruik weerspiegelt de emoties van Carl. In de beginscenes valt niet alleen op dat alles wat van Carl is vierkant is, maar ook redelijk 'grijs'en kleurloos. De makers hebben alles wat met Ellie te maken heeft, en ook Ellie zelf, heel 'rond, en warm/kleurrijk vormgegeven. Ellie heeft veel kleur en ook 'licht'. Na Ellie's dood worden dingen die met haar te maken hebben ook kleurrijk en licht. Een voorbeeld is de scene met de brievenbus in het begin; als de bouwvakker per ongeluk de brievenbus aantikt. Dit is heel licht in contrast tot het huis (en perspectief van Carl).
Ook kleurgebruik weerspiegelt de emoties van Carl. In de beginscenes valt niet alleen op dat alles wat van Carl is vierkant is, maar ook redelijk 'grijs'en kleurloos. De makers hebben alles wat met Ellie te maken heeft, en ook Ellie zelf, heel 'rond, en warm/kleurrijk vormgegeven. Ellie heeft veel kleur en ook 'licht'. Na Ellie's dood worden dingen die met haar te maken hebben ook kleurrijk en licht. Een voorbeeld is de scene met de brievenbus in het begin; als de bouwvakker per ongeluk de brievenbus aantikt. Dit is heel licht in contrast tot het huis (en perspectief van Carl).
Groet, Susan
Emoties en kleur is denk ik een heel leuk beeldaspect om te gebruiken voor de theorielessen.
BeantwoordenVerwijderenWat dat betreft zijn er legio mooie scènes hiervoor te gebruiken.Ik ga overleggen met Richard of hij bepaalde filmfragmenten hierop kan selecteren.