donderdag 14 april 2011

Evaluatie Jeannette

Deze opdracht was een uitdaging.Ik ben na deze opdracht anders naar animatiefilms gaan kijken. Het bleek dat er ontzettend veel wordt nagedacht bij het maken van een animatiefilm, daar had ik echt geen idee van. Door onderzoek ben ik erachter gekomen welke moeite de directors moeten doen om een goed verhaal neer te zetten en het vervolgens uit te werken. In de film Up zitten zoveel kleine details die vaak zo veelzeggend zijn. Dit maakt het kijken naar zo'n film veel leuker ! Mijn motivatie om de theorieles te doen sluit hier eigenlijk goed op aan. Dat wat je zelf enthousiast maakt, kun je vaak ook goed op anderen , in dit geval een groep leerlingen, overbrengen. Ik heb het ontwerpen van de theorieles dan ook erg leuk gevonden, omdat ik me heel bewust moest bezighouden met het kiezen van bepaalde filmfragmenten die geschikt zouden kunnen zijn om te koppelen aan bepaalde beeldaspecten.Naar mijn mening is dit goed gelukt.Daarbij nog verschillende onderwerpen uit de beeldcultuur naar voren gebracht, dus ik denk dat de theorieles op deze manier wel een redelijke inhoud heeft om aan leerlingen over te brengen. Het samenwerken in de groep ging ook prima, waarbij ik nog zeggen wil dat Richard voor de meest mooie afbeeldingen heeft gezorgd. Deze pasten prachtig in de powerpoint. Jammer dat de dia van de trailer en de einddia niet zichtbaar zijn. Ik zal een kopie van de theorieles op een USB-stick meenemen. Zo kunnen we eventueel toch nog genieten van Ellie'theme en eventueel de trailer bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten