woensdag 6 april 2011

Motivatie van Jeannette

Wat mijn leerpunt is, is om op een andere manier naar animatiefilms te leren kijken.
Persoonlijk heb ik, of moet ik zeggen had,niet zoveel met animatiefilms. Mijn voorkeur gaat uit naar meer realistische films, acteurs en actrices van vlees en bloed,mooie decors die natuur en cultuur ons bieden. Ik zag eerlijk gezegd wel een beetje op tegen deze opdracht.Maar dan ga je de film bekijken, daarna de directors cut en raak je toch ineens geboeid hoe zo'n film eigenlijk tot stand komt. Ik had er echt geen idee van!
Het is een waar kunstwerk, het maken van zo'n animatiefilm.Ik heb leren inzien dat ook animatiefilms goed inzetbaar zijn qua kunstzinnige oriëntatie.Een tal van prachtige beeldaspecten worden in deze animatiefilm onder de aandacht gebracht, het kleurgebruik, ruimte en vorm, om maar enkele te noemen. Dat wat ik middels deze opdracht al heb geleerd, zou ik graag willen overbrengen op de leerlingen. Door onderzoek te doen, de beelden te bekijken,leer je zien, begrijpen en waarderen. Ik heb ervoor gekozen om theorielessen te ontwerpen.Ik wil de kennis die ik heb opgedaan middels deze opdracht gebruiken om voor de leerlingen een uitdagende leeromgeving te ontwerpen, zodat ook zij, net als ik, oog krijgen voor al het moois dat de animatiefilm te bieden heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten