woensdag 6 april 2011

Motivatie Josien

Ik wil me voor deze opdracht richten op het bedenken van boeiende praktijklessen die goed aansluiten op de film Up.
Door middel van de inhoudelijke verkenning ben ik meer te weten komen over de film. Ik vind het geweldig dat er zoveel, op het eerste gezicht, verborgen aspecten in de film zitten. Elke keer zie ik weer nieuwe dingen en realiseer ik me hoe diep de makers van Up gegraven hebben om al die dingen kloppend te maken. Een paar voorbeelden: de verschillende vormen van de karakters die steeds terugkomen in andere voorwerpen; de kleuren die steeds veranderen met de gemoedstoestand van Carl; de ode aan de jaren '20 en '30 die steeds terugkomt. Tijdens deze opdracht probeer ik op een andere manier te leren kijken naar Up zodat deze dingen mij meer opvallen.
Omdat ik weinig ervaring heb met het geven van lessen Kunstzinnige Oriëntatie (waaronder Beeldende Vorming) wil ik hier aan werken voor deze opdracht.
Het leerdoel dat ik mijzelf hiervoor stel is: een praktijkdeel ontwerpen dat goed aansluit op de film en het theoriedeel, waarbij de leerlingen de kennis die zij al hebben opgedaan kunnen toepassen in de praktijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten