woensdag 13 april 2011

Evaluatie Susan

Ik heb veel geleerd van deze opdracht. Al tijdens de taakverdeling bij het opstellen van het plan van aanpak had ik aangegeven dat ik de Kijkwijzer wilde maken. Niet omdat ik dit leuk vind, maar juist omdat ik daar zwak in ben. En mijn motto is: je moet iedere dag iets doen wat je eng of niet leuk vind...en hierin de uitdaging zoeken. Ik ben blij met mijn aanpak, want ik blijk mijn eigen zwakte goed ingeschat te hebben. Ik heb veel moeite gehad met het opstellen van de kijkwijzer, maar heel veel geleerd van de feedback van mijn medestudenten en adviezen/tips waar ik echt iets mee kan voor een volgende keer.
Het was ook nuttig om weer even te oefenen met een paar concrete lessen Beeldende Vorming, waarbij een beeldend probleem geformuleerd moet worden. We moeten eraan blijven werken dat beeldende vorming uit de stigmatiserende hoek van 'frobelen' en 'knutselen' komt. Het helpt als je lessen ontwerpt die van een goed niveau zijn (en goed doordacht met een onwerpprobleem).
Niet heel inhoudelijk maar wel een zwakte waar ik aan moet blijven werken, is mijn klunzigheid op het gebied van Blogs maken, plaatjes invoegen en PowerPoints in elkaar zetten. Het is frustrerend om buitensporig veel tijd kwijt te zijn aan de vormgeving en opmaak van de digitale documenten die je gebruikt. Het feit dat je deze opdracht in dit format moest maken is uiteindelijk wel goed geweest. Zo moet je je wel verdiepen in deze digitale wereld en blijf je up-to-date.
Tenslotte heb ik veel plezier gehad in de verdieping in de film zelf. Ik had geen idee wat er allemaal bij komt kijken om een animatiefilm te maken; hoeveel onderzoek de makers doen, etc. Heel, heel leuk om me in te verdiepen. Het heeft me veel meer tijd gekost dan noodzakelijk was voor de opdracht, maar ik heb veel op internet gezocht en gevonden over UP.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten