donderdag 14 april 2011

Evaluatie Richard

Mijn verwachtingen van deze opdracht zijn zeker waargemaakt. Het was een zeer leuke en leerzame opdracht. Door deze opdracht kijk ik nu op een andere manier naar (animatie)films. Ik ben tot de conclusie gekomen dat animatiefilms zeker te gebruiken zijn in lessen. Tevens zal het een verrijking zijn omdat het de kinderen nog meer motiveert om aan opdrachten te gaan werken.
Het viel me op hoe goed de film ‘Up’ in elkaar zit. Ik heb de film voor deze opdracht erg vaak gekeken en telkens waren er toch weer nieuwe aspecten die mij in de film opvielen. Dit kwam doordat ik op een andere manier naar de film keek dan dat ik was gewend. Ik lette gericht op de verschillende beeldaspecten. Ook door het bekijken van de ‘directors cut’ ben ik veel te weten gekomen over wat de makers precies wilden bereiken met beslissingen die ze hadden genomen in de film.
Ik heb ervaren dat het erg leerzaam kan zijn om op een betekenisvolle manier te kijken naar animatiefilms. In de toekomst ben ik dus ook zeker van plan animatiefilms in te gaan zetten in mijn lessen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten